Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

The Elder Scrolls Online – twórcy zdradzają kolejne szczegóły dotyczące PvP, wyposażenia i surowców
Zamknięte beta-testy The Elder Scrolls Online trwają w najlepsze, tym samym pochłaniając całą uwagę twórców. Na szczęście członkowie studia ZeniMax Online znajdują od czasu do czasu chwilę, by odpowiedzieć na zgromadzone pytania fanów. W tym tygodniu ponownie odsłonili rąbka tajemnicy i podczas sesji Q&A zdradzili kilka kolejnych szczegółów dotyczących rozgrywki, którą przyjdzie nam prowadzić w najnowszej odsłonie The Elder Scrolls.

Pytanie: W poprzednich odsłonach cyklu The Elder Scrolls zbroje były podzielone na kategorie, z których każda miała kilka dostępnych modeli. W miarę naszego progresu w grze zmieniały się również używane przez nas zbroje, stopniowo otrzymywaliśmy dostęp do lepszych wersji danego typu pancerza. Czy podobne rozwiązanie pojawi się w The Elder Scrolls Online?

Odpowiedź: The Elder Scrolls Online wykorzystuje bardzo zbliżony system. Zbroje podzielone są na trzy kategorie: lekkie, średnie oraz ciężkie. Lekkie pancerze są przeznaczone generalnie dla postaci czarujących, którym niezbędna jest duża ilość magicki. Średnie przeznaczone są dla tych, którzy przede wszystkim cenią staminę, zaś ciężkie służą jak najdłuższemu utrzymaniu się przy życiu. W ramach każdej kategorii dostępnych jest wiele modeli i specyficznych typów przeznaczonych np. tylko dla konkretnych ras. Nie zabraknie także zbroi znanych z poprzednich odsłon serii: deadrycznych, dwemerskich oraz wielu innych.

Pytanie: Jak szybko mogą przemieszczać się gracze pomiędzy poszczególnymi twierdzami w Cyrodiil?

Odpowiedź: Poszczególne twierdze w Cyrodiil są porozmieszczane tak, by umożliwić stronie broniącej bądź przejmującej spokojne przegrupowanie, zanim przeciwnicy ponownie na nich uderzą. Średnio zajmuje to jakieś 1-2 minuty, by dotrzeć spod jednej twierdzy do drugiej, w ramach posiadanego terytorium, na koniu. Wpływ na to ma wiele czynników, m.in. obrana droga oraz wpływy poszczególnych frakcji na terenie Cyrodiil.

Pytanie: Jeśli każdy, niezależnie od reprezentowanej profesji, może używać dowolnej zbroi i broni, czy istnieje sposób, by odgadnąć z jakich zdolności i taktyk skorzysta przeciwnik podczas PvP? – oczywiście poza obserwowaniem efektów jego czarów.

Odpowiedź: Nawet jeśli gracze mogą dowolnie decydować o stosowanym wyposażeniu, to sam jego wybór ma ogromny wpływ na sposób prowadzonej rozgrywki (większy nawet niż sama klasa). Lekkie pancerze umożliwają użycie większej ilości czarów, w zamian za cenę słabszej defensywy. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie korzystania z lekkiej zbroi na pierwszej linii frontu, lecz nasza żywotność będzie dużo mniejsza, niż w przypadku jej ciężkiego odpowiednika. Można więc zakładać, że postacie wyposażone w lekkie pancerze będą przede wszystkim skupiać się na czarowaniu. W grze dostępnych będzie wiele różnych konfiguracji sprzętu i umiejętności, zaś przewidywanie czego można spodziewać się po przeciwniku w PvP będzie stanowiło część zabawy.

Pytanie: Czy w The Elder Scrolls Online zetkniemy się ze Smoczymi Dziecięciami tudzież będziemy mogli sami nauczyć się ich Krzyków?

Odpowiedź: Smocze Dziecięcia ostatecznie wymarły pod koniec Pierwszej Ery. Od tamtego czasu, aż do dnia, w którym rozgrywa się fabuła The Elder Scrolls Online nie spotkano nikogo obdarzonego podobnymi zdolnościami. Co zaś tyczy się Krzyków – w czasach The Elder Scrolls Online są one uważane jedynie za legendy z przeszłości.

Pytanie: Czy w grze pojawią się puzzle i zagadki, których rozwiązanie będzie niezbędne, by coś otworzyć?

Odpowiedź: Jak najbardziej tak.

Pytanie: Jak będzie wyglądać kwestia crowd control (czary oraz umiejętności obszarowe służące chwilowemu obezwładnieniu lub unieruchomieniu grupy przeciwników – dop. autor)? Czy pojawią się jakieś odporności na ten rodzaj ataków?

Odpowiedź: Zarówno sam crowd control, jak i sposoby obrony przed nim są fundamentalnymi elementami podczas dużych starć PvP. W grze pojawi się bardzo dużo umiejętności tego typu, np.

- Zdolność Immovable ekskluzywna dla ciężkich pancerzy, po której użyciu stajemy się odporni na wszelkie oszołomienia i ogłuszenia przez 8 sekund. Kosztuje staminę.

- Wszyscy gracze posiadają specjalną zdolność przerywania dowolnych efektów crowd control za pomocą jednoczesnego naciśnięcia dwóch przycisków myszki. Kosztuje to sporo staminy, zaś po użyciu zapewnia dodatkowe 8 sekund odporności na efekty crowd control.

- Specjalna zdolność PvP umożliwia zdejmowanie negatywnych efektów (w tym crowd control) z pobliskich sprzymierzeńców.

Pytanie: Jak dokładnie będzie działać system zasobów?

Odpowiedź: Twierdze są połączone ze sobą specjalną siecią podróżniczą, w ramach której możemy w określonych warunkach przemieszczać się pomiędzy nimi. Jeśli twierdza nie jest aktualnie atakowana, a nasza frakcja posiada przynamniej jeden z surowców, możemy wyruszyć do danej twierdzy. Te same warunki muszą być spełnione, abyśmy mogli opuścić twierdzę, w której aktualnie przebywamy. Jeśli zostanie ona oblężona lub straci wszystkie pobliskie źródła zasobów, możliwość szybkiej podróży za pomocą sieci wspomnianej sieci nie będzie dostępna.


Źródło:
"moir" - GRY-OnLine
Klemens
2013-05-07 15:41:03
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow